مروری دقیق بر عطر ادکلن کرید اونتوس مردانه اصل از آغاز تا کنون و برترین مشابه های اونتوس
عطر ادکلن کرید اونتوس مردانه-Creed Aventus
در همین اواخر یعنی در سال ۲۰۱۰ میلادی و همزمان با جشن ۲۵۰ سالگی خانه عطر سلطنتی کرید-CREED و افتتاح فروشگاه، کرید منهتن معرفی شد و در این میان نشریه نیویورک تایمز از کرید اونتوس–CREED AVENTUS به عنوان مسحور کننده و جادویی در صنعت عطر و ادکلن یاد کرد. کرید اونتوس-CREED AVENTUS همانطور که ادکلن بسیار شاداب و نشاط آوری است، از وقار و ابهت بالایی برخوردار است و روح دراماتیک در هم آمیخته از جنگ و صلح را با بهره گرفتن از زندگی امپراطور ناپلئون به زیبایی هر چه تمام تر در قالبی سلطنتی و کاملاً پادشاهانه به نمایش میگذارد. تضاد و پارادوکس عجیب و غریب درون این شیشه جادویی ادکلن، همگان را به سمت خویش می کشد تا همه بدانند چه قدرت خیره کننده ای را با به مخاطب تقدیم می کند. نشان اسب سرکش و سوار آن سمبل افسار گسیختگی ناپلون بناپارت است که بر روی شیشه و جعبه آن به خوبی به نمایش در آمده است.
اونتوس مردانه-CREED AVENTUS
عطر کرید اونتوس عطری پرفروش و بهترین عطر مردانه و بسیار جذاب است. این محصول بنیادی، محبوبترین و پر فروش ترین و شیک ترین محصول برند گران قیمت کرید است که در عین شادابی و انرژی نهفته در خود از خوشبویی و ابهت دراماتیک در هم آمیخته از جنگ و صلح چیزی کم ندارد. تضاد درون اونتوس و پارادوکس عجیب و غریب اونتوس مردانه جادویی می باشد که آحاد جامعه را به سمت خویش میکشاند. عطر اونتوس مردانه اصل بدون شک از موفّق ترین عطرهای همه دوران ها می باشد که بسیاری از برندهای معتبر همیشه آرزو داشته اند تا آنرا تولید کنند. عطری بسیار جذاب که سریعاً مورد توجه خانم ها قرار میگیرد، قدرت پخش فوق العاده و ماندگاری طولانی مدتی دارد و خاص آقایان جوان و میانسال لوکس پسند است.
عطر کرید اونتوس مردانه-CREED AVENTUS، ادکلنی استثنائی و مسحور کننده و فوق العاده ماندگار با پخش بوی منحصر به فرد است که رایحه ای کاملاً شیک، ماندگار و کلاسیک دارد.
اونتوس-AVENTUS واژه ای است که از لغات باستانی گرفته شده و معنا و مفهوم آن موفقیت است. جدیدترین تولید برند کرید–CREED، عطری است که زندگی ناپلئون بناپارت را شبیه سازی میکند. CREED AVENTUS بیانگر مردی است که حد و مرزی برای جاه طلبی های وی وجود ندارد؛ مردی افسانه ای و الهام بخش که چهرۀ دنیا را تغییر خواهد داد. ادکلن اونتوس–AVENTUS به صورت سحر آمیزی این امپراطوری از دست رفته آقایان را دوباره زنده کرده و باز می گرداند.
در آغاز اونتوس-AVENTUS [نسخه اولیه اونتوس که رایحه کلاسیک و چرمی مانندی داشت] تلفیقی از رایحه ای کلاسیک و چرمی شناخته شده مردانه با رایحه مدرن میوه ای و آروماتیک بود که در بین ترکیب شیپغ و کولونهای کلاسیک قرار می گرفت؛ ترکیبی که با یک آکورد مرکباتی برجسته آغاز می شد. لیمو، پرتقال و لیموترش و از آنجا به فضای آروماتیک و تِرپنیکِ کاج می رسید که خودش راه را برای بازی پچولی-Patchuli قدرتمند و رایحه تلخ چرمی باز میکرد. به این دلیل از فعل ماضی استفاده میکنیم که پس از تغییر فرمول، این عطر دیگر آن ترکیب ساختارشکن و نوآورانه نیست؛ بلکه با اتکا به اسم و رسمی که نسخه اولیه به هم زده است دارای رایحه ای همه پسند و بدون ریسک می باشد که آنرا به عامه مردم می فروشد. اینچنین ترکیبی نیز واقعاً بی نظیر و جذاب است.
همواره آقایان عاشق بوی چرم در عطرها هستند؛ حتّی چنانچه تصر کنید که از بوی چرم نفرت دارند! لذا ادکلن هایی مثل اونتوس-AVENTUS هم رایحه چرمی را به گونه ای استفاده می کنند که از رایحه ها لذت برده شود.
به طور معمول روایح میوه ای را با عطرهای زنانه ترکیب و استفاده می کنند ولی این قانون ناننوشته تا سال ۲۰۱۰ میلادی معتبر بود؛ تا هنگامی که اونتوس-AVENTUS وارد بازار شد. ساندیسِ سیب-آناناسِ اونتوس، بارزترین ویژگی این عطر می باشد که موجبات محبوبیت سراسری این عطر مردانه برند شد. هرچند که قبل از آن نیز روایح میوه ای مشابه در برندهای دیگری برای ادکلنهای اسپرت و یا ادکلنهایی برای سنین پایین مردانه به کار رفته بود. به طور مثال برند بِنِتون چند مورد از اینگونه انواع روایح میوه ای مردانه را دارد.
در کنار رایحه میوه ای اونتوس-AVENTUS، ته مزه ای از گل رُز در ترکیبات ادکلن اونتوس-AVENTUS به طور نه چندان آشکار استفاده شده است که به شکلی بسیار خفیف خودنمایی می کند. این ماده که داماسکون-Damascone نام دارد، رایحه میوه ای مشخص و شیرینی در خود نهفته است که ته بویی از گل رُز آنرا همراهی می نماید. این ماده پس از ظهور ناهِما از گرلن-Guerlain Nahema و دوز بالای آن در دیور پویزن-Dior Poison مطرح گردید. این ماده به کرید-CREED این اجازه را داده است که بالعکس رایحه آناناس در عطرهای دهه ۹۰ میلادی که شبیه بوی کنسرو آناناس بودن، رایحه ای واقعگرا و شفاف از این میوه را ارائه بدهد. خلاقیت برند کرید–CREED نه تنها راه را برای کپی از اونتوس-AVENTUS باز کرد، بلکه ایده تولید رایحه طبیعی آناناس را نیز برای همگان آشکار ساخت. ولی این فقط آناناس نبود که اونتوس-AVENTUS را محبوب نمود. دوز بالای آیزو ای سوپر و امبروکسان رایحه ی آغاز عطر را به صورت خارق العاده ای شفاف و دوست داشتنی جلوه میدهد. فرمولاسیون اونتوس-AVENTUS بسیار ساده و مینیمالیست می باشد و هر کدام از عناصر ادکلن اونتوس با دقت و معطوف به کاربردشان انتخاب گردیده و تعادل بین این عناصر نیز با دقّت ساعت سازهای سوییسی تنظیم شده است! بنابراین هر چه از زیبایی رایجه این عطر و تکنولوژی به کار رفته در آن بیان کنیم هنوز هم اندک گفته ایم.
لذا این ترکیب دقیق و حرفه ای توانایی آنرا داشت تا موفقیتی تجاری و بزرگ را رقم بزند بدون اینکه حتی نیاز به تبلیغات داشته باشد. ولی جالب تر اینکه روایح همه پسند و آشنا در ترکیبی نوین و نوظهور قرار گرفتند. اونتوس مطرحترین و پرفروشترین عطر کرید تا امروز است و می توان گفت این عطر اسم برند کرید را در گوش بسیاری از افرادی که جتی نام کرید را نشنیده بودند زمزمه کرد. موفقیتی فوق العاده عظیم برای برند کرید، که از روز اول تولد اونتوس-AVENTUS پیش بینی شده بود.
همچنین شکل ظاهری اونتوس اصل نیز در میزان موفّقیت این ادکلن برند شده نقش خوبی ایفا نمود. متخصصین بازاریابیِ عطرها خیلی بهتر و بسیتر این موضوع را درک میکنند که برای بازاریابی عطر در میان آقایان بهتر است ادکلنهایی را به دست آنها بدهیم که برچسب For Men و شیشه ای داشته باشد که زوایای مستحکمی دارد و لبه های ادکلن گرد نباشد و رنگ آن به تونالیته های خاکستری یا آبی نزدیک تر باشد.
تغییرات اونتوس از گذشته تاکنون
کرید اونتوس-CREED AVENTUS در سال ۲۰۱۱ میلادی وارد بازار جهانی عطر شد. اونتوس-AVENTUS سال ۲۰۱۱ میلادی با رایحه خیره کننده و پخش و ماندگاری فوق العاده به سرعت محبوب عطرپوشان و خوش پوشان ایرانی و دنیا شد. کرید اونتوس مردانه-CREED AVENTUS MAN مسلماً برترین موفّقیت تجاری برند کرید-CREED BRAND از آغاز تاکنون بوده است و آنچه که در بازار ایران مشاهده می شود فروش ده ها برابری نسبت به سایر محصولات کرید است.
تا سال ۲۰۱۳ میلادی و پیش از سخت گیری های سازمان بهداشت جهانی-World Health Organization تقریباً کیفیت کرید ثابت ماند؛ البته همانطور که بیان شد تولیدات اولیه اندکی چوبی تر بودند. مشخصه ظاهری تولیدات اولیه والف بلند بود؛ کیفیت شیشه ها نیز بهتر بود و مایع درون شیشه اندکی غلیظ تر و پر رنگ تر به نظر می رسید ولی از سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد تغییرات زیادی در کیفیت این ادکلن مردانه مشاهده شده است. همچنین در نهایت در سال ۲۰۱۵ میلادی افت کیفیت به قدری بود که اعتراض کاربران این ادکلن محبوب برند کرید را به همراه داشت؛ به طوری که پخش و ماندگاری به شدت افت کرده بود و تغییر رایحه نیز توسط مصرف کنندگان قبلی به راحتی قابل تشخیص بود. درسال ۲۰۱۶ میلادی کرید-CREED سعی کرد تا کیفیت را دوباره احیا کند؛ چرا که روند فروش کاهش یافته بود. از طرفی رقبا مشابه های خوب با قیمت بسیار نازل تر روانه بازار کرده بودند که حدود یک دهم قیمت کرید اونتوس-CREED AVENTUS مردانه به فروش می رساندند.
بهترین مشابه های اونتوس با در نظر گرفتن قیمت و شباهت رایحه بدین ترتیب است:
عطر نیشانه حاجیوات (هاسیوات) | Nishane Hacivat:
عطر نیشانه حاجیوات، عطری ملایم و تلخ می باشد که در سال ۲۰۱۷ میلادی به بازار عطر و ادکلن عرضه شد. عطر ادکلن نیشان هسیوات-Nishane Hacivat عطری یونیسکس (زنانه و مردانه) و جذاب است که پس از موفقیت های پی در پی ادکلن کرید اونتوس مردانه-CREED AVENTUS MAN برندهای متعددی سعی نمودند رایحه ای مشابه با آن خلق کنند تا شاید بتوانند در موفّقیت های این فرمول موفّق سهیم گردند. ولی تنها برندهای معدودی توانستند از بُعد کیفیتی و رایحه در حد و اندازه های رقیب خود ظاهر شوند که نیشانه هسیوات به طور حتم یکی از مشابه های بسیار موفق ادکلن کرید اونتوس مردانه-CREED AVENTUS MAN می باشد.
کلاب دی نایت اینتنس از آرماف:
آرماف کلاب دی نویت اینتنس عطری آشنا و بسیار خوشبو و پر طرفدار است که در راستای رایحه بسیار موفّق کرید اونتوس-CREED AVENTUS، با کمی تغییرات ارائه گردیده است. رایحه ابتدایی ادکلن آرماف کلاب دی نایت اینتنس با شروعی شاداب و مرکباتی ترکیب با رایحه ای چوبی مانند و کمی دودی آغاز می شود که ترکیبی بسیار دلپذیر را شکل می دهد. با گذر زمان عطر میوه ای تر و شیرین تر شده و رایحه چوبی غان نیز ملایم تر می شود. رایحه میانی و پایه عطر رایحه ای شاداب، مرکباتی، تلخ، چوبی، کمی دودی و میوه ای مانند است که بسیار دوست داشتنی است. ارماف کلاب دی نویت اینتنس پخش بو و ماندگاری مناسب و خوبی دارد و انتخاب بسیار شایسته ای به عنوان ادکلن مردانه برای مصرف روزانه در تمامی فصول سال، خصوصا بهار و تابستان می باشد. شباهت رایحه این عطر برند آرماف بسیار بالا و پخش و ماندگاری مناسب این محصول بسیار عالی است. البته تولیدات اولیه اندکی بهتر بود و تنها عیب این محصول به نظر، کیفیت پایین طراحی شیشه و کیفیت پایین جعبه این محصول از آرماف است. پخش و ماندگاری بسیار خوب و قیمت بسیار ارزان این ادکلن را تبدیل به رقیب سرسخت ادکلن کرید اونتوس-CREED AVENTUS کرده است.
سوپر میسی نقره ای از افنان:
رایحه ابتدایی این ادکلن با بوی ترش و شیرین و شاداب انگور فرنگی و لیمو شروع می شود که حضور رایحه های میوه ای در کنارشان حس شیرین میوه ای و آبداری شبیه به آناناس را به وجود می آورد. در مقایسه با اونتوس-AVENTUS این عطر جدا از حس رایحه آناناس، به دلیل حضور انگور فرنگی و لیمو اندکی شاداب تر و به مشام می رسد. با گذر زمان رایحه میوه ای کماکان حس می شود و در این مرحله با اضافه شدن رایحه چوب درخت سدر و کمی چرم، عطر حالتی چوبی، تلخ و کمی دودی به خود میگیرد. شباهت رایحه این عطر قابل قبول است و کیفیت شیشه و بسته بندی جعبه عطر بسیار خوب می باشد.
اوریون از تیزیانا ترنزی:
تیزیانا ترنزی اوریون عطری پر فروش، همه پسند و خوشبو با شباهت زیاد به عطر کرید اونتوس مردانه-CREED AVENTUS که آغازی شیرین و شاداب از رایحه میوه آناناس دارد که حضور رایحه غان و بخور در کنارش حسی تلخ، چوبی و اندکی دودی مانند را ایجاد میکنند. با گذر زمان رایحه غان قوی تر شده و حس چوبی قوی تری را ایجاد می نماید که موجب تلخ تر شدن و رسمی تر شدن رایحه میگردد؛ ولی همزمان رایحه شیرین و شاداب آناناس این تلخی را به خوبی مهار و کنترل مینماید. تیزیانا ترنزی اوریون پخش بو و ماندگاری خوبی دارد و در همه فصل های سال به صورت روزانه یا رسمی قابل استفاده می باشد. این ادکلن یکی از بهترین مشابه های برند کرید اونتوس-CREED AVENTUS است و کیفیت رایحه و امتیاز شیشه ۱۰ از ۱۰ می باشد. این یه ادکلن فوق العاده عالی با پخش بوی عالی است و فقط به دلیل قیمت بالا در رتبه سوم قرار میگیرد.
رویال وینتیج از میکالف:
میکالف رویال وینیج عطری پرفروش، جذاب، خوشبو و شاداب با شباهتی بالا به عطر کرید اونتوس مردانه-CREED AVENTUS است که آغازی ترش و شیرین و اندکی تلخ حاصل از ترکیب رایحه ترنج و برگ های درخت کاج دارد که احساسی همانند رایحه کرید اونتوس را تا حد زیادی به مصرف کننده منتقل می کند. با گذر زمان عطر با حفظ حالت شاداب و مرکباتی خود با اضافه شدن چرم کمی تلخ تر شده و رایحه ای مردانه تر و خوشبوتر پیدا می نماید. میکالف رویال وینیج پخش بو و ماندگاری خوبی دارد و انتخاب مناسبی برای مصرف روزانه در تمامی فصول سال به خصوص بهار و تابستان است. شباهت رایحه این عطر ۹ از ۱۰ و کیفیت شیشه و جعبه عالی می باشد. این عطر میکالف، از استحکام رایحه بسیار بالا برخوردار است و اندکی باوقارتر و مستحکم تر از اونتوس-AVENTUS می باشد.
مانسرا سدرات بویس:
پس از موفقیت های کرید اونتوس-CREED AVENTUS برندهای متعددی تلاش کردند تا در آزمایشگاه هایشان رایحه ای مشابه با اونتوس-AVENTUS خلق کنند تا شاید بتوانند در موفّقیت های این فرمول موفّق در بازار بزرگ عطر سهیم شوند. تنها برندهای معدودی توانستند از بعد کیفیت و رایحه در حد و اندازه های رقیب خود ظاهر شوند که مانسرا سدار بواس به طور حتم یکی از مشابه های بسیار موفّق است. رایحه آغازین این عطر با بوی ترش و شیرین و شاداب انگور فرنگی و لیمو شروع میگردد که حضور رایحه های میوه ای در کنارشان حس شیرین میوه ای و آبداری شبیه به آناناس را به وجود می آورد. در مقایسه با ادکلن اونتوس-AVENTUS این عطر جدا از حس رایحه آناناس، به دلیل حضور انگور فرنگی و لیمو اندکی شاداب تر و به مشام می رسد. با گذر زمان رایحه میوه ای کماکان حس می شود و در این مرحله با اضافه شدن رایحه چوب درخت سدر و کمی چرم، عطر حالتی چوبی، تلخ و کمی دودی به خود میگیرد ولی به دلیل حضور قدرتمند رایحه های میوه ای به هیچ وجه حس سنگین نداشته و کاملاً شاداب و با طراوت به مشارکتشان در عطر ادامه میدهند. مانسرا سدرا بوا پخش بوی بالا و ماندگاری بسیار طولانی مدتی دارد و در بهار و تابستان همچون اکسیری جادویی همه را سحر میکند. شباهت رایحه ۸ از ۱۰ و کیفیت شیشه و بسته بندی جعبه عطر عالی است. شایان ذکر است که رایحه اولیه این ادکلن اندکی لیمویی تر است.
گالری ادکلن فرانس پاریس: فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن فرانس شاپ